Boxele hi-fi convenționale sunt proiectate pentru a face sunetul rezultat mai atractiv prin suprimarea și preluarea unor lățimi de bandă, astfel încât nu sunt potrivite pentru monitorizarea sunetului în timpul înregistrării și postproducției sunetului. Monitoarele de studio sunt proiectate pentru a produce un sunet detaliat și realist, care este echilibrat pe întregul spectru de frecvențe. Avertizare! Monitoarele de studio sunt vândute separat și doar uneori în pereche.
Rezolvarea acestei dileme simplifică procesul de selecție. Difuzoarele pasive pot fi ușor identificate prin clemele de cablu de pe spate, care sunt utilizate pentru a conecta cablurile de la amplificatorul de putere. Spre deosebire de difuzoarele active, acestea nu au un amplificator încorporat în corp. Categoriile speciale de modele sunt denumite bi-amping sau tri-amping. Fiecare driver de difuzor este alimentat de un amplificator separat. Avantajul unui monitor pasiv este modularitatea mai mare a conexiunii.
Deși este mai ușor de combinat cu alte dispozitive în general, standardul majorității studiilor de astăzi este monitor activ cu amplificator încorporat. Se conectează direct la o placă de sunet sau la un mixer. Amplificarea difuzoarelor individuale este asigurată fie de un amplificator comun, fie de mai multe amplificatoare separate, de calitate diferită.
Când faceți o selecție, merită să vă concentrați asupra tipului de construcție în sine. Pentru modelele cu cutie închisă, aerul din interior, care se mișcă sub influența membranei, joacă, de asemenea, un rol important. Cu toate acestea, acest aer tinde să opună mai multă rezistență, mai ales atunci când se propagă frecvențele de bas, care apoi sună prea plat. Studiourile profesionale preferă, prin urmare, monitoarele cu o gaură bas reflex, care se află de obicei pe partea din față sau din spate a structurii cutiei.
Monitoarele apropiate față de cele de distanță și locația monitorului
Percepția sonoră rezultată este afectată nu numai de parametrii monitorului, ci și de parametrii camerei. Sunetul rezonează din pereți și de pe fiecare piesă de mobilier din cameră. Este ideal să poziționați monitorul astfel încât ascultătorul să se afle în raza reverberării directe, fără ecoul dat de pereți. Cu cât camera este mai mică, cu atât raza de reverberație este mai mică.
Difuzorul ar trebui să fie poziționat astfel încât să fie în linia directă a ascultătorului, fără obstacole. Se recomandă amplasarea boxelor pe un suport sau suspendarea lor pe un perete. Condițiile ideale sunt realizate prin rotirea uniformă a ambelor difuzoare către urechea ascultătorului, astfel încât marginile din spate ale difuzoarelor să formeze un unghi de aproximativ 60 de grade față de interior. Aranjăm monitoarele astfel încât ascultarea să aibă loc în raza de reverberație directă, adică la aproximativ 1,2 m de urechea ascultătorului și astfel încât monitoarele să formeze un triunghi echilateral cu capul ascultătorului. Monitoarele pe care le folosim în acest mod se numesc monitoare în câmp apropiat.
Selectarea dimensiunii difuzoarelor trebuie să fie legată de dimensiunea camerei. Un difuzor care este prea mare într-o cameră mică va provoca mai mult probleme decât beneficii. Sunetul va fi prea puternic și va rezona necontrolat din pereți și din obiectele din cameră, provocând o distorsiune semnificativă. Recomandările noastre pot oferi îndrumări de bază: